Als een kat in de krulpeterselie

dag 151

Nederland weert zich als een kat in de krulpeterselie. En dat is geen grap. Stormvrouwtje rust uit in de zon maar het water staat zo hoog. Even Friesland bellen. Ik moet me niet ongerust maken. De helft van mijn weiland staat blank. Houd je het een beetje in de gaten? Doe ik. Dag, dag! De zon trekt even weg en ik krijg koffie van mijn lieve man. Het weekend begint. Weerbaar. Droog. Veilig.

House of Essence AE 06 01 12

En waar de krulpeterselie oorspronkelijk vandaan kwam bleef in het ongewisse. Had het iets met een land te maken, met een woord? Een huis? Een heenkomen wellicht? Ooit? Krulpeterselie zwijgt. Sjouwt mee aan een betere toekomst. Een beter heden. Alexandra krijgt een sms-je. Vriendinnen komen op bezoek. Mag dat? Natuurlijk mag dat. Het weekend is blij begonnen.